סקירה כללית של חברת טריומף אופנועים
Triumph Motorcycles נוסדה בשנת 1902 על ידי זיגפריד בטמן בתור S. Bettmann & Co. Bettmann היה איש עסקים גרמני שהיגר לאנגליה והקים עסק לרכיבה על אופניים, למכירת אופניים וחלקים. אולם העסק שלו לא הצליח, אז הוא החליט לנסות את כוחו בייצור אופנועים. האופנועים הראשונים של בטמן הונעו על ידי מנועים שיוצרו על ידי החברה הגרמנית E. und W. Herter. האופנועים של בטמן לא זכו להצלחה מסחרית גדולה, אבל הוא הצליח לבסס שם לחברה שלו בתעשייה. ב-1908 הוא שיתף פעולה עם אדם בשם מוריס ספינדל, איש עסקים עשיר שסיפק לחברה מימון נוסף. בטמן ושפינדל שינו אז את שמה של החברה S. Bettmann & Co. (Triumph Cycle Company).
היסטוריה של חברת טריומף אופנועים
המותג טריומף שימש לראשונה בשנת 1911 כאשר החברה החלה לייצר אופנועים עם מנועים אנכיים. כאשר פרצה מלחמת העולם הראשונה ב-1914, ייצור האופנועים הופסק, כאשר ממשלת בריטניה השתלטה על התעשייה. לאחר שהמלחמה הסתיימה ב-1918, הייצור התחדש, כשטריומף התמקד בעיקר בייצור אופניים. ב-1921 החלו טריומף לייצר שוב אופנועים, וב-1924 הוציאו את ה-Model 6 Standard, שהיה הטריומף הראשון שנמכר בארצות הברית. שנות ה-20 וה-30 היו שנים טובות עבור טריומף, אך בשנות ה-40 סבלה החברה במהלך מלחמת העולם השנייה, מכיוון שהיא נדרשה לייצר אמצעי לחימה. לאחר המלחמה הייתה טריומף בבעיה כלכלית חמורה, ובשנת 1951 נרכשה החברה על ידי חברת Associated British Oil Engine Company (ABO). ABO הייתה חברה שהתמחתה בייצור מנועים תעשייתיים, ולא היה להם ניסיון בתעשיית האופנועים, אז נתנו לטריומף לפעול באופן אוטונומי.
דגמים איקוניים תוצרת טריומף
במהלך 100 השנים האחרונות, טריומף ייצרה דגמים מפורסמים רבים, אך חלקם בולטים מעל השאר. הטריומף בונוויל שוחרר בשנת 1959 והפך לאחד האופנועים האייקוניים ביותר בעולם. ה- Bonneville יוצר בצורות רבות ושונות במהלך השנים, אך העיצוב הבסיסי שלו נשאר זהה. הבונוויל הוא אופנוע בריטי קלאסי המהווה ביטוי מודרני של המותג. דגמי טריומף איקוניים אחרים כוללים את הטייגר, ת'רוקסטון, ספיד טווין וספידמאסטר.
חידושים וביצועים של אופנועי טריומף
לאורך ההיסטוריה שלה, טריומף הייתה ידועה בהובלת המשא ומתן בחדשנות, הן בעיצוב האופנועים שלה והן בתהליך הייצור. בתחילת שנות ה-1900, טריומף הייתה אחת החברות הראשונות שייצרו מנועים עם שסתומים עיליים, שהם כיום סטנדרטיים ברוב האופנועים המודרניים. בשנות ה-50 טריומף הייתה גם אחת החברות הראשונות שהשתמשו באלומיניום כחומר מסגרת, מה שהפך לנפוץ באופנועים מודרניים. בשנות ה-60, טריומף הייתה יצרנית האופנועים הראשונה שייצרה מנוע מקורר נוזלים, שכיום הוא סטנדרטי באופנועים מודרניים רבים. בשנות ה-70 פיתחה טריומף את מערכת הזרקת הדלק הראשונה לאופנוע, שאפשרה אספקת דלק מדויקת יותר. בשנות ה-2000, טריומף פיתחה מנוע קנייני שתוכנן להיות קל משקל ויעיל.
תפקידו של טריומף בתרבות האופנוענים
כאחת מחברות האופנועים המפורסמות בעולם, טריומף שיחקה תפקיד חשוב בעיצוב התרבות סביב אופנוע. הטריומף בונוויל המקורי הפך לסמל של האופנוע הבריטי ושל ספורט האופנוע בכלל. לטריומף הייתה השפעה גם על התרבות באמצעות מסעות הפרסום השיווקיים שלה. בשנות ה-70, הפיק טריומף סדרת פרסומות שהציגו את הצלם והאמן דיוויד הוקני. מודעות אלו נחשבות כיום לכמה מיצירות האמנות המשמעותיות ביותר בתולדות הפרסום.
המורשת והעתיד של טריומף
מאז הקמתה, טריומף הייתה אחת מחברות האופנועים הידועות בעולם. זה יימשך גם בעתיד, שכן טריומף ממוקמת היטב להפוך למובילה בתעשיית האופנועים החשמליים. בשנת 2018, טריומף הודיעו שהם ייכנסו לשוק האופנועים החשמליים, והם כבר סיפקו את המנה הראשונה של הדגמים החדשים שלהם. העתיד מזהיר עבור טריומף, והם ימשיכו להוות דוגמה נוצצת למצוינות בעולם האופנוע.
הרוכבים המפורסמים של אופנועי טריומף
מאז הקמתה, על אופנועי טריומף רכבו כמה מהרוכבים המפורסמים בעולם. כמה מהרוכבים הבולטים של טריומף כוללים את סטיב מקווין, ג'יימס דין, איוול קניוול וג'ורג' הריסון. מקווין רכב על גביע טריומף TR6 בסרט "הבריחה הגדולה" משנת 1971, כיכב לצד רוכבי טריומף מפורסמים אחרים כמו ג'יימס קובורן (שרכב על גביע טריומף TR6) וצ'ארלס ברונסון (שרכב על גביע טריומף TR6). דין רכב על טריומף Thunderbird ב- הסרט מורד ללא סיבה משנת 1955. Knievel קפץ על Triumph X-75 המופעל באמצעות רקטות ברבים מהפעלולים המפורסמים שלו. הריסון החזיק בכמה דגמים של טריומף במהלך חייו, והוא רכב לעתים קרובות על גביע טריומף TR6.
מועדוני וקהילות אופנועים טריומף
אם אתה אוהד של אופנועי טריומף, ישנם מספר מועדונים וקהילות שבהם אתה יכול למצוא אנשים אחרים עם תחומי עניין דומים. תוכל למצוא רשימה של מועדוני טריומף באתר טריומף אופנועים. אתה יכול גם לחלוק את העניין שלך ב-Triumphs עם אחרים על ידי הצטרפות לאחת מהקהילות המקוונות הרבות הזמינות. אתה יכול למצוא גם חובבי טריומף אחרים באתרי מדיה חברתית שונים כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.
מירוץ אופנועים טריומף
לטריומף היסטוריה ארוכה של מירוצים ורוכבים בולטים רבים התחרו על האופניים שלהם. בשנות ה-70, איוול קניוול התחרה על טריומפים ברבים מהמירוצים שלו, ובשנות ה-80, סטיב מקווין רץ במכונית קאן-אם מונעת מטריומף. בשנות ה-90, טריומף נתן חסות לאליפות הסופרבייק הבריטית ושכר רוכבים כמו ג'ון ריינולדס, מארק פיליפ ובריאן קלנסי, שהתחרו כולם על אופנועי טריומף. בשנות ה-2000, טריומף היה נותן החסות העיקרי של אליפות הסופרסטוק הבריטית, והם שכרו את אלוף העולם של MotoGP לעתיד, מארק מרקז, להתחרות על האופניים שלהם.
אופנועי טריומף בהתאמה אישית
אם אתם חובבי אופנועי טריומף אבל רוצים לקבל אופניים ייחודיים שאין לאף אחד אחר, תוכלו לבנות עבורכם אופנוע בהתאמה אישית. חנויות רבות מתמחות בבניית Triumphs בהתאמה אישית, ואתה יכול לבנות אופניים לפי המפרט המדויק שלך. בניית טריומף מותאמת אישית היא דרך מצוינת לבטא את האינדיבידואליות שלך, וזו גם דרך מצוינת להתאים את האופניים שלך עם תכונות שחשובות לך, כגון סוג המנוע, סוג הפליטה וכו'. אם אתה מעוניין לבנות Triumph מותאם אישית, אתה יכול לחפש באינטרנט כדי למצוא חנות באזור שלך. אתה יכול גם ליצור קשר עם סוחר טריומף אופנועים באזור שלך כדי לראות אם הם מציעים שירותי בניית אופנועים בהתאמה אישית.