היסטוריה של המירוץ
גביע התיירות נערך לראשונה בשנת 1907 ונועד כדרך לקדם את התיירות באי מאן. הוא נערך 10 פעמים בין 1907 ל-1913, אך הוקפא במהלך מלחמת העולם הראשונה ולאחר מכן שוב במהלך מלחמת העולם השנייה. הגרסה המודרנית של המירוץ נערכה לראשונה בשנת 1931 ומאז מתקיימת מדי שנה. בתחילה, המירוץ נערך במסלול ארוך שכלל סוגים רבים ושונים של שטח, אך בשנת 1976 שונה המסלול להיות בעיקר כבישים ציבוריים באי מאן. המירוץ השנתי, שנערך במסגרת פסטיבל הרכיבה על אופניים באי, הפך לאחד ממרוצי האופנועים המפורסמים והמסוכנים בעולם, כאשר מרוצים נוסעים במהירות גבוהה בכבישים ציבוריים צרים.
תיאור הקורס
ה-TT מתקיים באי מאן, אי בים האירי בין בריטניה הגדולה לאירלנד. אורכו של המסלול הוא 37 קילומטרים וכולל כבישים ציבוריים סגורים לרגל המירוץ. יש לו פניות חדות רבות, פינות הדוקות ועליות וירידות תלולות, מה שהופך אותו למבחן מרגש ומסוכן של מיומנות ואומץ. המסלול מורכב בעיקרו משני ישרים ארוכים ומספר עקומות S וסיבובים נוספים. קו ההתחלה והסיום של המירוץ הוא בעיירה דאגלס, והמסלול עובר דרך העיירות Braddan, Onchan ובאלי, לפני החזרה לדאגלס.
אתגרי האי מאן TT
המסלול עצמו מציב אתגרים רבים למרוצים, אך מזג האוויר והמסלול עצמו יכולים להשתנות באופן דרמטי משנה לשנה. זה יכול להציב אתגרים לרוכבים, מכיוון שהם חייבים להיות מוכנים לכל דבר. בנוסף לאתגרים שמציב הקורס, מירוץ במהירויות גבוהות בכבישים ציבוריים מציבים אתגרים ייחודיים. על המרוצים לאזן את המהירות שלהם מול הסיכון לפציעה. ישנם סיכונים רבים במסלול שיש להימנע מהם, כגון בעלי חיים, דלתות מכוניות וחלקים לא אחידים בכביש. המירוץ נחשב למסוכן ביותר בעולם, כאשר מרוצים נוסעים במהירויות גבוהות בכבישים ציבוריים צרים. הרוכבים חייבים להתמודד עם סיכונים של נסיעה, כולל מזג אוויר סוער, נפילת פסולת וסכנות אחרות.
רוכבים מפורסמים
במהלך השנים, מרוץ בולטים רבים התחרו באי מאן TT. כמה מהם כוללים את דרק דיקסון, ג'ואי דאנלופ ופיטר ברוק. כל אחד מהמרוכבים הללו הוא מנצח מרובה במירוץ, כאשר דרק דיקסון מנצח 10 פעמים וג'ואי דאנלופ מנצח 26 פעמים.
צופים
הקהל שמתאסף לצפות במירוץ הוא קבוצה אקלקטית ובינלאומית. המשתתפים מגיעים מכל רחבי העולם כדי לצפות במירוץ ולעיתים קרובות נוסעים לאי מאן כדי לצפות במירוץ יותר מפעם אחת. הצופים כוללים מעריצים מכל הגילאים, ורבים מגיעים למירוץ עם בני משפחה. המירוץ נמכר לרוב, וצופים רבים חייבים לצפות במירוץ ממסכים גדולים המוצבים בעיירה דאגלס. זה מקל להיכנס לרוח המירוץ ולהתרשם מהרוכב האהוב עליך.
טכנולוגיית מירוץ
בשל קושי המסלול, לרוכבים יש אפשרויות רבות לבחירה בכל הנוגע לציוד שלהם. זה כולל מגוון רחב של אופנועים, כולל אופני ספורט, טריפל ומכונות מותאמות אישית. הרוכבים חייבים גם לקבל החלטות רבות לגבי ציוד הרכיבה שלהם, כולל איזו קסדה ללבוש ואיזה תכונות בטיחות לכלול. למרוצים יש גם מגוון רחב של אסטרטגיות לבחירה בכל הנוגע למירוץ. בשל המגוון הרחב של האתגרים שמציג הקורס, על המרוצים להיות מוכנים לכל דבר. עליהם להחליט אם לקחת סיכונים או לא וכיצד לנווט בצורה הטובה ביותר בקורס. האסטרטגיה הנפוצה ביותר למירוץ באי מאן TT היא ללכת לאט בחלק המוקדם של המירוץ ולנסות להשלים את הזמן בהמשך המרוץ. רוכבים יכולים להשיג יתרון על ידי סיום המירוץ עם הרבה זמן פנוי.
הסיכונים של מירוץ
רוכבים לוקחים סיכונים רבים כשהם מחליטים להשתתף ב-TT. רבים גם מחליטים לנסוע ללא נוסע, החלטה יוצאת דופן כאשר יש להם אפשרות לקחת נוסע לנסיעה. החלטה זו יוצאת דופן מכיוון שנוסע איתך יכול לעזור להפחית את הסיכונים הכרוכים במירוץ, אך רבים בוחרים לנסוע ללא נוסע. ההחלטה לנסוע ללא נוסע עלולה להיות מסוכנת, שכן רכיבה ללא נוסע משאירה אותך פחות מוכנה להתמודד עם מצב חירום. ההחלטה להשתתף במרוץ היא לא לבעלי לב חלש. רוכבים יתקלו בסיכונים ובסכנות רבות בדרך, ורבים לא מגיעים לקו הסיום. זה יכול להפוך את המירוץ להצעה מסוכנת עבור צופים, שעלולים לחשוב פעמיים על צפייה במירוץ בשידור חי כאשר הם יודעים שאלפי חיים בסכנת חיים מדי שנה.
התגמולים של מירוץ
רוכבים שמסיימים את האי מאן TT יכולים להתפאר באחד משיאי המירוצים המרשימים בעולם. המירוץ נחשב באופן נרחב למירוץ המאתגר ביותר בעולם והוא א הישג מדהים של מיומנות ואומץ. השתתפות במירוץ, למרות שהיא מסוכנת, היא פרס מדהים בפני עצמו. מרוץ רבים גם מרוויחים הרבה מאוד כסף במהלך המירוץ ויכולים להרוויח כסף על ידי מכירת תצלומים וסחורה אחרת לצופים. המירוץ הוא גם דרך מצוינת ליצור קשרים עם אחרים שנמצאים בתעשיות המירוצים והאופנועים ויכול לעזור לך להתקדם בקריירה שלך.